3 tips til markedsføring i en konkurrencepræget branche

Markedsføring behøver hverken koste en arm og et ben. Markedsføring behøver heller ikke være særlig tidskrævende. En hel masse strategi kan rationaliseres og sættes i et system, der både sparer tid og penge. Herunder får du 3 tips til markedsføring i en konkurrencepræget branche, som kan bruges uanset om du er indehaver af et casino, en skotøjsfabrik eller en lille hyggelige baggårds cafe. Markedsføring via e-mail på den smarte måde. Skab merværdi på din hjemmeside på en nem og innovativ måde. Lav content Marketing med en strategi der giver gevinst.

1. Markedsføring via e-mail

Nogen mener at markedsføring via e-mail er en rigtig dårlig ide. Andre mener at markedsføring via e-mail er noget der hører fortiden til.

Ikke desto mindre er det både en super god ide, og absolut en meget aktuel ide. Det der gav markedsføring via e-mail et dårligt rygte var overdrivelse. Markedsføring via e-mail skal eksekveres med finesse. Et ugentligt nyhedsbrev, eller måske bare to mails om måneden er alt rigeligt.

Markedsføring via e-mail er både den billige og den tidsbesparende løsning. Der skal hverken bruges papir, konvolutter eller frimærker. Der skal ikke en gang foldes reklamer.

Indholdet er naturligvis alfa og omega. Indholdet skal ikke kun være en bunke flotte billeder, men indeholde interessante nyheder, som er relevante for modtagerne.

2. Skab merværdi på din hjemmeside

Dine kunder og samarbejdspartnere besøger din hjemmeside. I første omgang besøger de den for information. Det kan være alt fra virksomhedens idegrundlag til en afsøgning af pet enkelt produkt. En informativ og nemt naviger bar er en optimal hjemmeside. En rigtig god side er den der lige går den ekstra mil.

Merværdi kan komme i mange former. En simpel og billig form er en blog. Giv din hjemmeside en blog som holder lidt længere på sidens besøgende.

Det nytter ikke noget med en blog, som kun har betalt indhold og reklamer. Bloggen skal indeholde interessante facts om virksomhedens produkter, indsigts om ledelsesstrukturen, smarte og fængende artikler om alt som kan relateres til selve virksomheden.

En blog bruger heller ikke papir, konvolutter eller frimærker. Der skal heller ikke en gang foldes reklamer. En blog koster kun den tid det tager en dedikeret ansat, eller en hyret tekstforfatter, at lave selve indholdet.

Det vigtigste for en blog, hvis den rent faktisk skal skabe merværdi, er at den bliver vedligeholdt. 

Markedsføring behøver hverken koste en arm og et ben. Markedsføring behøver heller ikke være særlig tidskrævende. En hel masse strategi kan rationaliseres og sættes i et system, der både sparer tid og penge. Herunder får du 3 tips til markedsføring i en konkurrencepræget branche, som kan bruges uanset om du er indehaver af et casino,…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *