Der findes mange metoder til at få flere penge mellem hænderne i virksomheden. En af de metoder, som du kan bruge, er facility management. De kan optimere virksomheden på en lang række forskellige punkter og dermed spare dig for rigtig mange penge.

Som virksomhedsejer er du selvfølgelig altid på udkig efter, hvordan du kan få flest muligt penge ud af din virksomhed. Typisk handler det ikke om at skabe profit til dig selv, men om at skabe en virksomhed, der er langt sundere rent økonomisk.

facility management

En af de metoder, som du kan tage i brug, er optimering ved hjælp af facility management. De kan styre en lang række forskellige processor for dig, hvilket er med til at give et langt bedre flow og sikre, at I ikke bruger så mange penge.

Nogle virksomheder vælger at have deres eget facility management team, andre vælger at få en ekstern leverandør til at stå for det. Lige meget hvad kan det spare dig for mange penge. Har du en mindre virksomhed, kan det typisk bedst betale sig for dig, at du vælger en ekstern leverandør.

Udnyt pladsen bedst muligt

Noget af det, som facility management blandt andet kan hjælpe dig med, er, at de kan få udnyttet pladsen i bygningen bedst muligt. Måske sidder du lige nu og overvejer at købe eller leje nogle større lokaler, fordi du ikke føler, at der er plads til alle dine medarbejdere.

Men der er mange penge at spare, hvis I kan finde de ekstra kvadratmeter in house, så I ikke behøver at flytte. Facility management kan se på jeres lokaler med nye øjne og kan finde plads til alle.

Få en robot til at give større overskuelighed

I en virksomhed vil du typisk have en lang række forskellige systemer, der skal tale sammen. Det kan være med til at gøre det sværere at få et overblik og give langsommere arbejdsgange. Når I implementerer facility management, kan I få en virtuel robot til at skabe en langt højere grad af overskuelighed. Det er med til at spare jer for meget tid.

Fordelen ved en robot i forhold til et menneske er selvfølgelig, at den kan tage imod opgaver hele døgnet og arbejde med dem, så længe den har kapacitet.

Brug færre penge på kaffe

I Danmark er vi virkelig glade for kaffe, og mange af os drikker flere kopper kaffe i løbet af dagen på arbejdspladsen. Derfor er det en god ide, at du har styr på, hvor meget det egentlig koster dig at tilbyde dine medarbejdere gratis kaffe.

Mange tror, at det kun koster udgifter til kaffebønner, vand, el, mælk, sukker og selvfølgelig køb eller leje af en maskine. Der er dog også mange andre skjulte omkostninger. Det er for eksempel rengøring efter kaffedrikning og opvask af kopperne. Når du med facility management får styr på alle udgifterne, kan du virkelig begynde at spare nogle penge.